Kajian, Senarai Harga Telefon Pintar Terkini Malaysia 2021

Merupakan Blog Penyedia Info Kajian telefon Pintar Terkini Xiaomi, Samsung, LG, HTC, iPhone, dan banyak lagi

Telefon Pintar ZTE Nubia Z17 Telefon Terkini Ogos 2017

Telefon Pintar ZTE Nubia Z17. Perdana Nubia terkini dilengkapi dengan persediaan dual-camera yang bergaya dan chipset Snapdragon 835 yang teruk di bawah tudung. Z17 mempunyai sokongan Qiuck Charge 4+ sebelum orang lain dan ZTE masih berjaya mengikat tag harga yang sangat kompetitif di atasnya.
Mendapatkan peranti Nubia baru sentiasa menjadi pengalaman yang berbeza untuk kami. Ia tidak pernah menjadi pertemuan pertama yang sangat menggembirakan atau menyusahkan, tetapi selalu menjadi satu yang menakutkan untuk membungkus kepalanya. Reka bentuk yang teguh dan berbeza, perkakasan mewah pada harga murah, gerak isyarat skrin asal - ini sentiasa menjadi bahagian penting dalam pakej sejak Nubia Z9.Z17 baru terus melemparkan bola lengkung, menjadikannya lebih sukar untuk menentukan apa telefon ini semua, meletakkan jari pada satu aspek atau ciri tandatangan.
Telefon Pintar ZTE Nubia Z17 Telefon Terkini Julai 2017
Telefon Pintar ZTE Nubia Z17 Telefon Terkini Julai 2017

Harga Telefon Pintar ZTE Nubia Z17

Pada kira-kira $ 465, Nubia Z17 memecahkan OnePlus 5 dan Xiaomi Mi 6 dengan beberapa dolar, menunjuk pada menusuk yang kurang halus pada "telefon Snapdragon 835 termurah".

Ciri utama Nubia Z17

  • Badan: Chassis aluminium, Gorilla Glass 2.5D. Aurora Blue, Black Gold, Obsidian Black, Solar Solar, Flame Red skim.
  • Paparan: 5.5 "IPS LCD, resolusi 1.920x1,080px, 403ppi.
  • Kamera belakang: Dual 12 MP, f / 1.8 + 23 MP, f / 2.0, 1 / 2.55 "saiz sensor, saiz 1.4um piksel, autofokus pengesanan fasa, zoom 2x tanpa hayat, dwi-LED (dual tone) rakaman video
  • Kamera hadapan: Sensor Sony IMX371 16MP, saiz pixel 1.0μm, f / 2.0 aperture; Rakaman video 1080p / 30fps.
  • OS / Perisian: Android 7.1.1 Nougat; Nubia UI 5.0 overlay adat.
  • Chipset: Qualcomm Snapdragon 835: CPU octa-core (Kryo 280, 4x2.35GHz + 4x1.9GHz), Adreno 540 GPU.
  • Memori: 6 / 8GB RAM LPDDR4X; 64 / 128GB penyimpanan UFS 2.1.
  • Bateri: 3,200mAh Li-Po (dimeteraikan); Caj Cepat 4+ sokongan pengecasan cepat.
  • Kesambungan: Dual SIM; Pengagregasian 3-Band pembawa, LTE Cat.9 (450Mbps / 50Mbps); USB Type-C (v1.0); Wi-Fi Dual-band a / b / g / n / ac; GPS, GLONASS, BDS; NFC; Bluetooth 5.0; Pelabuhan inframerah.
  • Lain-lain: Pembaca cap jari yang dipasang semula; Pembesar suara di bahagian bawah.


Kekurangan utama

  • Tiada perlindungan ingress
  • Tiada slot microSD
  • Tiada pembesar suara stereo
  • Tiada bicu 3.5mm
  • Tiada OIS atau EIS

Kelabihan  Nubia Z17

  1. Z17 menggunakan gaya visual yang berbeza dan mengekalkan rupa Nubia tanda tangan. Kembali ke Z9 asal tetapi dengan garis tajam dan pemilihan warna baru yang berani dan bersemangat. Ia kukuh dan dibina dengan baik, tetapi agak licin untuk ditahan.
    Z17 tidak mempunyai bicu audio 3.5mm, tetapi hanya satu daripada beberapa peranti untuk menyokong output audio analog melalui port USB Type-C, dengan penyesuai pasif. Ia disebut-sebut sebagai peranti Pantas Caj 4+ yang pertama tetapi pengecas yang dibekalkan pasti tidak menyokong standard.
  2. IHS LCD FullHD 5.5 inci adalah kira-kira purata dari segi prestasi. Ia cukup terang dan berfungsi dengan baik di luar rumah. Ketepatan warna benar-benar dimatikan.
  3. Hayat bateri menghairankan baik pada waktu 81 jam, mengingati semua bloatware pra-muat. Nubia UI 5 menguruskan tugas latar belakang dengan sangat agresif. Penyemak imbas lalai mungkin cerdik, tetapi nampaknya dioptimumkan dengan baik untuk kecekapan kuasa.
    Antara muka pengguna secara literal diisi dengan penuh dengan ciri tambahan dan gerak isyarat tersuai. Gerak-gerik tepi-sisi masih merupakan salah satu kad panggilan Nubia, tetapi ciri-ciri lain, yang ditimbulkan di atas hanya mustahil untuk diingat dan digunakan dengan betul.
  4. Versi Cina Nubia UI ROM benar-benar disesuaikan dengan pasaran tempatan. Banyak ciri tidak berfungsi seperti yang dimaksudkan atau sama sekali. Terjemahan bahasa Inggeris juga miskin, dengan beberapa pilihan tidak diterjemahkan sama sekali. Harus ada ROM antarabangsa untuk semoga memperbaikinya dan menambah Perkhidmatan Google Play untuk campuran itu.
  5. Nubia Z17 benar-benar baik dalam penanda aras sintetik (kedua-dua CPU dan GPU). Snapdragon 835 adalah pelaku yang kuat, dengan mudah setanding dengan perdana semasa yang lain.
  6. Nubia Z17 mengeluarkan audio yang luar biasa dengan penguat luaran. Walau bagaimanapun, prestasi dengan fon kepala hanya rata-rata.
  7. Imej pegun dari kamera utama sangat terperinci dengan pemprosesan yang lebih santai dan pengurangan bunyi tetapi hampir tidak ada bunyi bising. Telefon ini berfungsi dengan baik dalam keadaan cahaya rendah juga. Kontras agak kurang.
  8. Nubia 5 menawarkan salah satu pengalaman kamera yang kaya dengan ciri-ciri yang telah kita lihat pada tarikhnya. Semua kawalan manual sangat kuat. Kebanyakan mod khas tambahan berfungsi dengan baik dan menghasilkan hasil yang menarik dan unik. Antara muka kamera boleh menggunakan makeover demi konsistensi dan organisasi yang lebih baik.
  9. Mod potret di kamera utama berfungsi dengan baik. Kami terlepas ciri yang sama pada cam selfie. Kamera hadapan juga menangkap gambar cantik, dengan banyak terperinci dan sedikit bunyi bising.
  10. Penangkapan video 4K adalah gred utama, dengan banyak butiran dan bitrate yang baik dan mantap. Video 1080p menunjukkan tanda-tanda mampatan yang signifikan dan boleh menggunakan beberapa kerja. Kekurangan OIS atau EIS adalah satu-satunya kelalaian penting dalam pengalaman rakaman video.
gsmarena

Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "Telefon Pintar ZTE Nubia Z17 Telefon Terkini Ogos 2017"

Post a Comment