Kajian, Senarai Harga Telefon Pintar Terkini Malaysia 2021

Merupakan Blog Penyedia Info Kajian telefon Pintar Terkini Xiaomi, Samsung, LG, HTC, iPhone, dan banyak lagi

Anak usia 4 Tahun Selamatkan Nyawa Ibu Pakai Siri di iPhone

Telefon Pintar iPhone- Siri Telefon Pintar iPhone. SIRI marupakan pembantu peribadi pintar yang membantu anda mendapatkan perkara yang dilakukan. Siri boleh menghantar mesej anda, membuat panggilan, menyemak kalendar anda dan banyak lagi.
Telefon Pintar iPhone
Telefon Pintar iPhone
CARA MENGGUNAKAN SIRI (FITUR TELEFON PINTAR):
Pergi ke Setting> Siri dan memastikan bahawa Siri diaktifkan. Anda memerlukan sambungan Internet melalui Wi-Fi atau data selular. Caj data selular mungkin dikenakan.  berikut adalah kejadian menarik terkait fitur SIRI milik jenama telefon pintar Apple.

Anak usia 4 Tahun Selamatkan Nyawa Ibu Pakai Siri di iPhone

Siapa sangka, meski hanya kebetulan, Siri ternyata boleh juga menyelamatkan nyawa pemiliknya. Uniknya lagi, kisah penyelamatan itu melibatkan kanak-kanak berusia 4 tahun.
Pada awal bulan Mac ini, Roman, nama anak tersebut, mendapati ibunya terbaring di atas lantai. Ia pun diceritakan berusaha untuk membangunkan sang ibu.
Setelah berusaha sekian lama, sang ibu masih belum juga bangun. Kemudian, Roman mencari iPhone ibunya, menekan butang Home, dan, entah sengaja atau tidak, berjaya menghidupkan ciri Siri.

Entah apa yang diperintahkan oleh Roman kepada Siri. Yang pasti, ia bersambung ke pusat darurat 999 di Inggeris.
"Halo, dengan polis. Apa keadaan kecemasan anda?" ujar penerima telefon, sebagaimana KOMPAStekno rangkum dari The Next Web, Minggu (26/3/2017).
"Halo, saya Roman," kata sang anak.
Setelah itu, sang polis menanyakan di mana ibu dari Roman. Mungkin, polis wanita ini menyangka bahawa Roman salah tekan atau menghubungi orang.
Lalu Roman menjelaskan bahawa ibunya terbaring dan tidak sedarkan diri.
"Ia tidak bangun," tutur Roman.
"Ibu! Itu tidak juga bekerja (tidak juga bangun)," celotehnya selepas diminta polis untuk memanggil si ibu.
Setelah menyedari ada perkara yang tidak tepat, polis langsung menanyakan alamat. Roman pun bersyukur kerana dapat menjawab dengan tepat.
Polis pun terus menghantar maklumat tersebut kepada petugas. Kira-kira 13 minit kemudian, paramedik tiba di alamat tersebut.
Benar saja, paramedik mencari ibu dari Roman tergeletak. Sontak, sang ibu diberikan pertolongan pertama dan terus dibawa ke rumah sakit. Mujurlah, nyawanya masih dapat diselamatkan.
Meski terdengar kebetulan belaka, Siri sekurang-kurangnya sudah berjaya menyelamatkan satu nyawa. Pelajaran yang dapat dipetik, pembuat pembantu digital sebaiknya membuat sebuah ciri yang boleh diakses dengan mudah oleh anak-anak ketika ada dalam keadaan darurat seperti kisah Roman di atas.
Perbualan Roman dan polis sendiri boleh dilihat di video bahagian bawah
Telefon Pintar yang semakin Canggih membuat Telefon bukan sekedar telefon , seperti iPhone yang secara kebetulan atau tidak telah membantu menyelamatkan nyawa inya.

Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "Anak usia 4 Tahun Selamatkan Nyawa Ibu Pakai Siri di iPhone"

Post a Comment