Kajian, Senarai Harga Telefon Pintar Terkini Malaysia 2021

Merupakan Blog Penyedia Info Kajian telefon Pintar Terkini Xiaomi, Samsung, LG, HTC, iPhone, dan banyak lagi

Review dan Harga, kelebihan dan kelemahan Telefon Pintar Xiaomi Redmi Note 3 Tahun 2017

Kelebihan dan kekurangan Xiaomi redmi Note 3. Hello kawan diamanpun anda berada, saye akan membicarakan masalah telefon Pintar iaitu Xiaomi Redmi 3. Selepas dua bulan selepas dilancarkan Note redmi 2, Xiaomi melancarkan generasi terbaru redmi Note 3 yang menawarkan beberapa ciri-ciri tambahan dan spesifikasi yang lebih baik. Penambahan ciri-ciri ini termasuk disematkan sistem keselamatan ciri cap jari, menyediakan versi RAM 3 GB 32 GB, dan juga tidak kurang penting ialah bateri peningkatan 3200 mAh 4000 mAh, supaya redmi Note Xiaomi 3 mempunyai ketahanan yang lebih lama daripada versi sebelumnya.
Redmi Note 3
Redmi Note 3

SPESIFIKASI

  • Kad Sim: Dual SIM
  • Saiz (L x W x T) 150 x 76 x 8.7 mm / Berat 164 g
  • Jenis paparan IPS LCD skrin sentuh kapasitif, 5.5 inci, 1080 x 1920 piksel (~ 401 ppi kepadatan piksel), tahan calar
  • Memori Dalaman 16 GB, 2 GB RAM dalaman 32 GB, 3 GB RAM
  • Memori luaran -
  • Sistem operasi Android OS, v5.1 (Lollipop) / MIUI 7.0
  • Helio X10 chipset MediaTek MT6795
  • Octa Core 2.0 GHz Processor
  • GPU PowerVR G6200
  • Internet HSPA 42.2 / 5.76 Mbps, LTE 150/50 Mbps Cat4
  • Kesambungan Wi-Fi 802.11 a / b / g / n / ac, dual-band, v4.0 Bluetooth, microUSB v2.0, USB Host, inframerah
  • GPS A-GPS, GLONASS, Beidou
  • Belakang Kamera 13 MP, 4128 x 3096 piksel, pengesanan fasa autofocus, LED flash, 1080p Video @ 30fps
  • Kamera 5 MP Front
  • Bukan tanggal bateri Li-Po 4000 mAh
  • Ciri-ciri utama bateri Fast mengecas pembatalan bunyi aktif dengan mikrofon yang berdedikasi Sunlight Display cap jari Sensor MIUI 7
Untuk maklumat lanjut, sila rujuk kepada Kelebihan dan Kekurangan Xiaomi redmi Nota 3 di bawah:

Kelebihan Xiaomi Redmi Note 3

  1.  Xiaomi redmi Note 3 mempunyai akses internet super cepat untuk teknologi yang trend hari ini, yang 4 LTE. 
  2. Pengguna dapat merasakan akses internet yang pantas di kawasan itu dikecualikan 4G LTE, dan orang-orang yang kekal HSDPA boleh menyambung kepada 3G, EDGE atau GPRS. 
  3. Menyediakan dua GSM slot kad sim, yang boleh diaktifkan pada masa yang sama, jadi pengguna boleh menggunakan dua kad SIM pengendali yang berbeza. 
  4. Membawa skrin sangat luas yang mengukur 5.5 inci, dengan saiz skrin yang sangat luas pengguna bebas untuk mengemudi menu dalam menu pada skrin, bermain permainan video atau menonton filem hd lebih berpuas hati daripada skrin kecil. 
  5. Resolusi itu adalah sangat tinggi bagi kategori skrin 5.5 inci dengan landskap yang 1920 x 1080 piksel, dengan kepadatan 403 ppi, jadi skrin mampu memaparkan imej dengan sangat lembut, tanpa apa-apa kotak kecil kotak kelihatan. 
  6. Skrin sentuh skrin sentuh kapasitif IPS teknologi mampu memaparkan imej yang lebih semula jadi dan mempunyai sudut tontonan yang luas Menyediakan storan dalaman yang besar untuk aplikasi dan dokumen kedai. 
  7. Xiaomi redmi Note 3 boleh didapati dalam dua versi Storan dalaman 16 GB dan 32 GB. Telah menerima pakai sistem operasi terbaru adalah android 5.1 versi lollipop digabungkan dengan UI yang tipikal Xiaomi MIUI versi 7, yang mempunyai rupa prestasi operasi Dapur landasan yang lebih mudah, dan mudah adalah cepat dan responsif dengan teras pemproses berkuasa atau OCTA lapan teras, dengan setiap kelajuan teras 2.0 GHz.
  8. Pemproses terbenam dibuat oleh MediaTek, siri MediaTek siri MT6795 Helio X10 GPU atau bahagian yang bertanggungjawab untuk kualiti G6200 grafik PowerVR, yang dikategorikan sebagai RAM berprestasi tinggi GPU menyediakan yang agak besar, Xiaomi redmi Note 3 memperuntukkan dua pilihan RAM. 
  9. Kapasiti bawaan dalaman 16 GB RAM 2 GB, manakala 32 GB membawa 3 GB RAM. Ciri-ciri fotografi juga agak baik dengan kamera utama berukuran 13 mp dengan resolusi maksimum 4128 x 3096 piksel piksel yang datang dengan flash dan autofokus, dan pelbagai ciri-ciri baik seperti baki putih, ISO, panorama, pelbagai mod scene, mod fokus , memberi tumpuan kawasan, sifar shutter lag, pengiktirafan muka, HDR, dan mod pecah pada kelajuan 8 bingkai sesaat.
  10. Dengan bukaan f / 2.2 dan 28mm kanta sudut lebar, dapat memberi tumpuan kepada subjek gambar dan melembutkan latar belakang. 
  11. Kamera ini juga mampu merakam video HD dengan resolusi maksimum 1080p @ 30fps Kamera depan dengan kuasa tinggi iaitu 5 mp, jadi di samping boleh digunakan untuk sembang video dengan aplikasi Skype, ia boleh menjadi kamera depan untuk gambar mengambil gambar diri sendiri dengan hasil gambar yang lebih baik ciri Bluetooth versi 4 mampu memindahkan data yang lebih pantas daripada versi 3, tetapi dengan ciri Wifi penggunaan kuasa lebih rendah yang boleh digunakan untuk mengakses internet melalui wifi, juga boleh berkongsi sambungan Internet dengan peranti lain oleh tethering ciri, menyokong juga mempunyai wifi langsung, 
  12. Bahagian USB menyokong ciri USB OTG, jadi ia boleh digunakan untuk membaca data dari flash
  13. Menyediakan sensor cap jari untuk keselamatan yang lebih baik pada telefon pintar ciri-ciri navigasi mereka disokong dengan a-GPS (teknologi Amerika Syarikat) dan GLONASS (Teknologi Federation ), dan Beidou (china teknologi) dengan tiga teknologi GPS membolehkan untuk mengunci lokasi titik dengan lebih cepat dan tepat apabila menavigasi. telah inframerah (infra merah) yang berfungsi untuk alat kawalan jauh peranti multimedia, seperti tv, pemain dvd dan lain-lain Ia menggunakan infra merah kawalan Dilengkapi dengan sensor yang cukup lengkap yang sensor graviti, sensor jarak, giroskop, Ambient sensor cahaya, Digital kompas, Jarak sensor Dilengkapi dengan Radio FM, untuk pengguna yang tepu dengan mp3 pada telefon mudah alih kapasiti bateri adalah lebih besar daripada versi terdahulu 4000 mAh.

Kelemahan Xiaomi redmi Note 3

  • No NFC Tiada pelindung skrin khas, bateri mengintegrasikan dengan telefon, jadi jika bateri untuk menggantikan yang rosak adalah untuk pusat perkhidmatan. 
  • Tetapi secara umumnya bateri adalah salah satu dengan badan telah lama tinggal kuasa. 

Harga telefon Xiaomi redmi Note 3

Harga Telefon pintar Xiaomi redmi Note 3 2016 update Mac 2017 ialah mulai dari RM599
Demikian Review Xiaomi Redmi Note 3.

Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "Review dan Harga, kelebihan dan kelemahan Telefon Pintar Xiaomi Redmi Note 3 Tahun 2017"

Post a Comment