Kajian, Senarai Harga Telefon Pintar Terkini Malaysia 2021

Merupakan Blog Penyedia Info Kajian telefon Pintar Terkini Xiaomi, Samsung, LG, HTC, iPhone, dan banyak lagi

Ulasan Telefon pintar Vivo V5S dan Harga

Ulasan Telefon pintar Vivo V5S dan Harga. Vivo sekali lagi membuat satu lagi telefon pintar Selfie disasarkan yang menawarkan sensor resolusi yang lebih tinggi untuk kamera depan berbanding belakang dengan Vivo V5S. Adakah ia hanya versi yang sedikit ditingkatkan berbanding sebelumnya? Berapa banyak lagi yang anda benar-benar mendapatkan versi "S" ? Mengetahui dalam kajian kami di bawah.
Ulasan Telefon pintar Vivo V5S dan Harga
Ulasan Telefon pintar Vivo V5S dan Harga

Reka Bentuk Telefon pintar Vivo V5S

Reka bentuk kelihatan sama dengan sebelumnya tetapi syarikat itu telah berpindah garis antena ke tepi untuk membuat ia kelihatan lebih seperti Apple iPhone. Selain daripada butang rumah yang lebih besar sedikit dan penempatan butang kuasa dan jumlah itu, telefon kelihatan sama dengan iPhone.
Harga Telefon pintar Vivo V5S
Harga Telefon pintar Vivo V5S

Ciri-ciri Utama Telefon Vivo V5S

  • MediaTek MT6750 Processor
  • 4GB RAM
  • penyimpanan 64GB (microSD, sehingga 256GB dengan menggunakan SIM 2 slot)
  • skrin HD 5.5 inci
  • Berukuran 153,8 x 75,5 x 7,6 mm, berat 154g
  • 13MP kamera utama (f / 2.2) / 20MP sensor Sony IMX376 (f / 2.0)
  • Ciri-ciri sensor cap jari, AK4376 Hi-Fi cip audio
  • FunTouch OS 3.0 berdasarkan Android 6.0 Marshmallow
  • 3000 mAh bateri
Vivo masih menggunakan pemproses MediaTek yang sama, jadi ia adalah jenis mengecewakan untuk melihat bahawa masih. Vivo V5S termasuk MediaTek MT6750, 4GB RAM dan 64GB penyimpanan. Hanya kapasiti yang lebih besar daripada storan dalaman telah dinaik taraf pada ketika ini. Berjalan telefon pada Funtouch OS3.0 yang berasaskan Android 6.0 Marshmallow.

UI Telefon Vivo V5S

UI kelihatan seperti iPhone, tetapi terdapat beberapa ciri-ciri menarik yang diperkenalkan oleh Vivo seperti ciri Clone App. Ia membolehkan pengguna untuk membuat contoh kedua mana-mana aplikasi. Pengguna boleh menggunakan kedua-dua aplikasi untuk log masuk ke akaun yang berbeza (supaya anda boleh mempunyai akaun Facebook berganda pada masa yang sama, dan lain-lain). Vivo juga bersepadu ciri skrin perpecahan multitasking dipanggil Smart Split 2.0. Ia membolehkan anda menjalankan dua aplikasi serentak.

Multitasking

Dengan MediaTek MT6750 menjanakan Vivo V5S, ia masih berjaya melakukan kerja yang baik apabila ia datang kepada operasi umum seperti multitasking atau menjalankan aplikasi dengan lancar. Sensor cap jari adalah sangat cepat pada pengesahan dan anda boleh menggunakannya untuk mengunci aplikasi selain daripada hanya membuka kunci telefon. Bermain permainan grafik yang tinggi seperti Asphalt 8: Airborne tidak berasa licin tetapi masa loading yang mungkin mengalami sedikit walaupun 4GB RAM. penanda aras lain seperti AnTuTu dan Epic Citadel berpuluh cantik biasa kerana MediaTek tidak begitu besar apabila ia datang kepada penandaarasan.

Harga Telefon pintar Vivo V5S

Telefon pintar Vivo V5S  datang dengan tag harga RM1299 di Malaysia yang menawarkan satu peningkatan berbanding Vivo V5. Telefon ini masih berfungsi dengan baik dari segi penggunaan am, hayat bateri, dan kualiti kamera. Mengambil gambar diri sendiri yang hebat boleh dilakukan dengan mudah dengan V5S tetapi ia pasti tidak akan menjadi menarik kerana yang lebih mahal Vivo V5 Plus. Walau bagaimanapun, kamera belakang tidak sebegitu baik kerana kamera depan berbanding Vivo V5 Plus. Jadi jika anda hanya mahu telefon pintar yang berpatutan untuk mengambil potret diri yang besar dengan mudah, yang satu ini akan menjadi sempurna untuk anda.
Prestasi adalah cukup banyak mencapai taraf untuk harga, pemain mudah alih terlalu pantas tidak akan kecewa tetapi jika anda sudah mempunyai Vivo V5, kita tidak nampak sebab banyak untuk menaik taraf.

rujukan:technave

Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "Ulasan Telefon pintar Vivo V5S dan Harga"

Post a Comment