Kajian, Senarai Harga Telefon Pintar Terkini Malaysia 2021

Merupakan Blog Penyedia Info Kajian telefon Pintar Terkini Xiaomi, Samsung, LG, HTC, iPhone, dan banyak lagi

Telefon Terkini Xiaomi Redmi Note 5 Pro

Telefon Terbaru Xiaomi Note 5 Pro. Redmi Note 5 Pro adalah telefon pintar terbaru Xiaomi, baru-baru ini diperkenalkan ke pasaran India bersama dengan Redmi Note 5. Yang lebih murah. Walaupun syarikat itu menjual lebih mahal model, siri Redmi Note selalu menjadi jual paling laris dan paling penting.
Xiaomi Redmi Note 5 Pro
Xiaomi Redmi Note 5 Pro

Xiaomi Redmi Note 5 Pro spesifikasi

  • Badan: Plastik + Aluminium
  • Skrin: 5.99 inci, 2160x1080 IPS LCD, 403 PPI
  • Kamera Belakang: 12MP (1.25μm), f2.2, Sony IMX 486 utama PDAF, 5MP (1.12μm), f2.0, sensor kedalaman Samsung; Video 1080p
  • Kamera hadapan: 20MP (1.0μm), f2.2 Sony IMX 376, LED flash; Video 1080p
  • Chipset: 14nm Qualcomm Snapdragon 636, Kryo 260 (4x Cortex-A73 @ 1.8GHz + 4x Cortex-A53 @ 1.6GHz), Adreno 509
  • Memori: 4 / 6GB LPDDR4X, 64GB eMMC 5.0 + microSD (sehingga 128GB)
  • OS: Android 7.1.1; MIUI 9
  • Bateri: 4000mAh; Caj Cepat 2.0
  • Kesambungan: Dual SIM Hybrid (4G + 3G), 4G VoLTE, Wi-Fi 802.11ac Wi-Fi, Bluetooth 5.0, GPS / GLONASS / BeiDou, Wi-Fi Direct, Radio FM, blaster IR, microUSB,
  • Lain-lain: Sensor cap jari, membuka kunci muka (datang kemudian)
Seperti yang dapat anda lihat, Xiaomi jelas tidak mengganggu tahun ini. Melompat ke Snapdragon 636 sahaja meletakkannya dalam liga yang berbeza berbanding persaingannya. Ia juga telah dipasangkan dengan memori LPDDR4X, yang hanya dilihat pada peranti mewah. Terakhir, telefon juga mempunyai salah satu kamera terbaik Xiaomi telah dihantar pada telefon.

Kesimpulan Singkat Xiaomi Redmi Note 5 Pro

Sekilas Menganai hayat bateri di Redmi Note 5 Pro adalah sama hebatnya seperti yang kami harapkan. Kami secara konsisten mendapat sekitar 8 jam skrin pada masa dengan satu hari penuh penggunaan. Pengguna yang kurang menuntut akan dapat membuat telefon ini berlangsung selama dua hari tetapi walaupun anda merosakkan kehidupan itu, anda masih boleh mengharapkan ia dapat bertahan selama satu hari dengan mudah.
Kamera hebat dan hayat bateri yang luar biasa yang sama, Redmi Note 5 Pro baru menyampaikan hampir setiap kiraan. Walaupun segmen belanjawan selalu membuat kompromi, kami benar-benar tidak melihat banyak yang dikorbankan di sini untuk mencapai keputusan hebat ini, yang menjadikan harga yang sangat kompetitif lebih cemerlang lagi.

Satu-satunya kawasan yang kami mahu Xiaomi akan bertambah baik ialah dalam perisian. MIUI benar-benar sejuk apabila Android kelihatan seperti sesuatu yang akan anda temui di ATM hari ini tetapi ia tidak lagi 2012 dan kami tidak terlalu suka melihat UI iOS pada iPhone, apalagi telefon Android. Syarikat perlu memikirkan semula strategi reka bentuk perisian dan menyelaraskan dirinya dengan garis panduan reka bentuk Android moden, trend industri semasa serta rasa dan jangkaan pengguna di luar China.
Selain itu, kami tidak banyak mengadu mengenai telefon ini. Akan ada ulasan penuh di beberapa titik tetapi jika anda ingin jawapan yang cepat untuk sama ada atau tidak anda harus membeli telefon ini, maka jawapannya adalah ya. Jika anda membeli Redmi Note 4 tahun lepas, maka anda mungkin boleh melangkau tahun ini tetapi jika anda masih memegang Redmi Note 3 maka ini akan menjadi masa yang baik untuk meningkatkan.

Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "Telefon Terkini Xiaomi Redmi Note 5 Pro"

Post a Comment