Kajian, Senarai Harga Telefon Pintar Terkini Malaysia 2021

Merupakan Blog Penyedia Info Kajian telefon Pintar Terkini Xiaomi, Samsung, LG, HTC, iPhone, dan banyak lagi

Kelebihan dan kekurangan Telefon Xiaomi Mi 5S

Telefon Xiaomi Mi 5S. Xiaomi Mi 5s hadir selepas Mi 5 dan membuat beberapa langkah penting untuk meningkatkan statusnya Perdana - ia beralih ke terbaru cip Snapdragon 821, ups simpanan asas, dan paling ketara perubahan - ia bersara panel kaca memihak kepada satu unibody logam.
Kamera utama adalah salah satu acara kemuncak siri ini, dan manakala Mi 5s tidak dirawat dengan peningkatan dwi-kamera, sensor itu seperti premium kerana ia boleh mendapatkan. Dan bukannya 16MP kecil 1/2.8" sensor, Mi 5s menawarkan 12MP yang lebih besar 1/2.3" satu. Piksel sensor tersebut meningkat 40% lebih besar terima kasih kepada estet yang lebih besar dan resolusi yang lebih kecil, yang akan membantu 5s Mi menyelesaikan lebih terperinci dan menangkap lebih banyak cahaya dalam jangka panjang.
Telefon Xiaomi Mi 5S
Telefon Xiaomi Mi 5S
Akhirnya, terdapat lebih banyak jus bateri 8 MIUI yang baru dan, dalam kombinasi dengan cip Snapdragon 821 cekap tenaga, harapan kami adalah agak tinggi.

Kelebihan Xiaomi Mi 5S

  1. Membina kualiti sangat baik, dan kita suka unibody logam yang lebih daripada kaca yang satu. Mi 5s telah kelihatan menakjubkan dicapai oleh bentuk, pilihan bahan, profil yang nipis dan ringan badan.
  2. Paparan yang besar: Ia menawarkan 650 + telurnya kecerahan, kontras tinggi dan besar legibility cahaya matahari langsung. Kecerahan minimum tempahan anda hanya bayar untuk bacaan malam, orang kulit hitam yang akan cukup dalam dan sudut tontonan yang layak.
  3. Semoga ia mempunyai perlindungan yang lebih baik daripada calar.
  4. Hayat bateri adalah sangat baik dengan perkadaran ketahanan yang 85h, tetapi satu langkah turun dari 5 Mi yang di mana ia sepatutnya telah bertambah baik.
  5. Kaya wayarles pilihan penyambungan, tetapi tiada FM radio atau IR blaster.
  6. MIUI 8 adalah shell bersih dan terang di atas Android Marshmallow dan menawarkan pilihan kaya penyesuaian. Kawasan dwi baru dan aplikasi dwi pilihan adalah tambahan besar.
  7. Chipset Snapdragon 821 menawarkan prestasi cemerlang Walaupun tiada pembaikian lagi dari Mi 5 dan dengan cip S820. Jika ada apa-apa untuk ambil perhatian, menjalankannya sejuk dan tiada pemanasan melampau ketara atau pendikitan.
  8. Audio output bermula besar, mempersendakan dengan fon kepala. Kekuatan speaker yang sangat bagus, tetapi kualiti bunyi yang hampir tidak purata.
  9. Gambar kamera yang besar, dengan terperinci banyak diselesaikan, julat dinamik yang tinggi, dan warna-warna yang sangat baik dan sebaliknya. Kamera baru menghasilkan rakaman yang lebih baik daripada Mi 5 16MP ikan jenahak, tetapi kekurangan penstabilan imej optik dan kadang-kadang yang menyakitkan kualiti.
  10. Gambar 4K dan Full HD video sangat baik dengan banyak detail dan kontras tinggi, tetapi sampel 1080p datang sedikit oversharpened. EIS boleh menyebabkan sesetengah gagap dalam video dan menangkap audio stereo adalah pada kualiti yang teruk.

Kekurangan Xiaomi Mi 5S

  1. Tiada pengembangan microSD
  2. Tiada perlindungan mencukupi skrin
  3. Dimeteraikan bateri
  4. Penstabilan imej opti
  5. Tiada radio FM, tiada blaster IR, tiada pembesar suara

Spesifikasi Utama

  • 5.15" IPS LCD Paparan resolusi 1080p; 428ppi; Seluar Tentera (model 128GB sahaja)
    Chipset snapdragon 821 (teras 2 x 2.15 GHz dan 2 x 1.6GHz), Adreno 530 GPU; 3 / 4GB RAM
  • Penyimpanan 64GB / 128GB
  • 12MP kamera utama f/2.0 dengan fasa mengesan autofokus, dwi-nada LED flash; 2160p video pada 30fps; 1080p@120fps
  • 4MP f/2.0 depan menghadap kamera, rakaman pada 30 fps video 1080 p
  • Cat.12 4G LTE (600Mbps); Dual-SIM; Wi-Fi a/b/g/n/JA; Bluetooth 4.2; NFC; GPS, GLONASS dan Beidou
  • Marshmallow 6.0 Android dengan MIUI 8
  • Pengimbas cap jari
  • 3,200 mAh-tanggal bateri, fast charging
Demikian menganai telefon pintar Xiaomi Mi 5S semoga berfaedah.amin
Rujukan

Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "Kelebihan dan kekurangan Telefon Xiaomi Mi 5S"

Post a Comment