Kajian, Senarai Harga Telefon Pintar Terkini Malaysia 2021

Merupakan Blog Penyedia Info Kajian telefon Pintar Terkini Xiaomi, Samsung, LG, HTC, iPhone, dan banyak lagi

Harga Telefon Terkini Asus Zenfone Go Malaysia 2016

Harga dan Spesifikasi Telefon Terkini Asus Zenfone Go Malaysia 2016. Kami maklumankan mengenai telefon pintar terkini iaitu Asus Zenfone Go Malaysia seperti kita ketahui bahawa Asus kembali mengejutkan pasaran telefon pintar dengan mengeluarkan telefon bimbit terbaru mereka dengan siri Asus ZenFone Go. Telefon bimbit ini dikeluarkan dengan harga yang sangat murah untuk kalangan menengah ke bawah. Menariknya, walaupun harga telefon Asus Zenfone Go sangat murah, tetapi mempunyai spesifikasi yang tinggi. Untuk maklumat lanjut mari simak maklumat di bawah ini.

FITUR UNGGULAN TELEFON ASUS ZENFONE GO

Telefon Asus Zenfone Go mempunyai dimensi saiz 144.5 x 71 x 10 mm dengan berat yang cukup ringan iaitu 135 gram. Dalam reka bentuk, karena mempunyai harga yang murah, maka masih mempunyai reka bentuk yang hampir sama dengan telefon Asus Zenfone lain yang beredar di pasaran.
Telefon Pintar ASUS 2016
Telefon Pintar ASUS 2016
Kamera, telefon Asus Zenfone Go menyediakan kamera utama dengan kanta 8 Megapiksel yang mempunyai ciri-ciri Autofocus dan LED Flash serta aperture f/2.0 sehingga mampu menghasilkan foto yang maksimum walaupun dalam keadaan cahaya rendah. Sedangkan untuk kamera depan menggunakan kanta 2 Megapiksel yang sudah lebih daripada cukup untuk menghasilkan foto selfie dan video call dengan kualiti yang baik.
Pada bahagian skrin, telefon bimbit ini mempunyai skrin bersaiz 5 inci yang menggunakan panel paparan teknologi IPS LCD capacitive touchscreen. Walaupun harga telefon Asus Zenfone Go sangat murah tetapi mempunyai resolusi skrin HD 720 x 1280 pixels dengan kepadatan pixel sebanyak ~ 294 ppi sehingga mampu memaparkan imej dengan sangat tajam dan jernih serta sangat selesa apabila digunakan untuk menonton video atau bermain game android.
Kemudian pada sektor dapur pacu, Telefon Asus Zenfone Go mempunyai prestasi yang tidak mengecewakan walaupun harga telefon Asus Zenfone Go sangat murah. Pasalnya menggunakan processor Quad-core 1.3 GHz Cortex-A7 yang berasal dari chipset MediaTek MT6580 yang ditambah lagi dengan penggunaan RAM 2 GB yang membuat prestasinya menjadi semakin tinggi ketika menjalankan multitasking pelbagai aplikasi. Untuk bahagian grafik, bergantung kepada GPU Mali-400MP2 yang membuat prestasi telefon bimbit ini ketika bermain game HD menjadi sangat tinggi. Sedangkan untuk sistem operasi, menggunakan sistem operasi android 5.1 Lollipop.
Sedangkan untuk bahagian penyimpanan, Telefon Asus Zenfone Go menyediakan memori dalaman dengan kapasiti 16 GB dengan pilihan boleh diperluas dengan menggunakan slot microSD sehingga kapasiti 64 GB.
Kemudian pada sektor penyambungan, telefon Asus Zenfone Go menyediakan ciri Dual SIM dengan akses kepada rangkaian 3G HSPA dengan kelajuan akses kepada 42.2/5.76 Mbps. Malangnya telefon bimbit ini belum menyokong akses pada rangkaian 4G LTE. Namun perkara tersebut masih dianggap wajar dengan harga telefon Asus Zenfone Go yang murah. Sedangkan untuk penyambungan penyokong lain terdapat ciri Wi-Fi 802.11 b/g/n, hotspot, bluetooth v4.0 dan microUSB v2.0. Untuk navigasi, terdapat GPS dengan teknologi A-GPS..

Harga Telefon Terkini Asus Zenfone Go Malaysia

Telefon Asus Zenfone Go akan dijual dengan harga : RM455

Spesifikasi Penuh Telefon Terkini Asus Zenfone Go

Dimentions

144.5 x 71 x 10 mm
Weight
135 g
Display
IPS LCD capacitive touchscreen, 16M colors, 5.0 inches, 720 x 1280 pixels (~294 ppi pixel density)
Processor
Mediatek MT6580, Quad-core 1.3 GHz Cortex-A7
GPU
Mali-400MP2
Memory
16 GB, microSD up to 64 GB
RAM
2 GB
OS
Android OS, v5.1 (Lollipop)
Primary Camera
8 MP, f/2.0, autofocus, LED flash
Secondary Camera
2 MP, f/2.4
Network
HSPA 42.2/5.76 Mbps
Connectivity
Wi-Fi 802.11 b/g/n, hotspot; Bluetooth v4.0, A2DP; microUSB v2.0; GPS with A-GPS
Battery
Removable Li-Po 2070 mAh

Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "Harga Telefon Terkini Asus Zenfone Go Malaysia 2016"

Post a Comment