Kajian, Senarai Harga Telefon Pintar Terkini Malaysia 2021

Merupakan Blog Penyedia Info Kajian telefon Pintar Terkini Xiaomi, Samsung, LG, HTC, iPhone, dan banyak lagi

Harga telefon Pintar Xiaomi Redmi 5A 2018

Harga Telefon Pintar Terkini dibawah RM 500 Malaysia 2018. Redmi 5A mempunyai badan ringan, hayat bateri yang panjang, dan slot khas untuk kad microSD. Kamera 5 "(12.7 cm) dan kamera resolusi tinggi 13MP membolehkan anda menangkap saat-saat yang tidak dapat dilupakan dalam hidup anda MIUI 9 dan pemproses Qualcomm Snapdragon 425 memastikan Redmi 5A dapat mengendalikan tugas harian dengan mudah, seperti menonton video, bermain permainan, dan lain-lain.
telefon Pintar Xiaomi Redmi 5A
telefon Pintar Xiaomi Redmi 5A

Harga telefon Pintar Xiaomi Redmi 5A

RM 399.00

Reka bentuk

Xiaomi menyematkan skrin 5 inci pada Redmi 5A. Praktikal dimensi begitu padat, menjadikannya sangat selesa untuk dipakai dengan hanya satu tangan. Badan belakang Redmi 5A diperbuat daripada plastik yang kelihatan seperti logam sekilas. Badan plastik ini menjadikan tangan kita tidak licin apabila memegang. Dan tentunya bukan magnet cap jari, jadi kita tidak perlu membersihkannya dengan kerap.

Software

Redmi 5A dilengkapi dengan sistem operasi MIUI 9 berdasarkan Android 7.1.2 Nougat. Beberapa ciri yang sangat baik dari MIUI 9 seperti skrin split untuk menjalankan dua aplikasi serentak, Mi Drop untuk pemindahan fail tanpa internet, untuk Dual Apps untuk aplikasi pengklonan boleh berjalan tanpa halangan.

Hardware

Redmi 5A mendakwa mempunyai spec perkakasan yang terbaik untuk telefon pintar Android yang bernilai Rp1 juta. Telefon pintar ini dilengkapi dengan chipset quad-core Qualcomm Snapdragon 425 1.4 GHz dan pemproses grafik Adreno 308. Disematkan juga 2 giga RAM dan 16 giga ingatan dalaman.

 Kamera

Kamera termasuk perkara yang diserlahkan dari telefon pintar peringkat masuk ini. Redmi 5A dilengkapi kamera belakang 13 MP f / 2.2 dengan ciri PDAF. Beberapa mod yang ditawarkan termasuk Panorama, Beautify, dan Tilt-shift untuk membuat kesan bulat dan segi empat tepat.

Subscribe to receive free email updates:

1 Response to "Harga telefon Pintar Xiaomi Redmi 5A 2018"

  1. Silahkan di klik Anak HITS 2018 biar kami ga ketinggalan zaman di tahun yang trend ini

    ReplyDelete