Kajian, Senarai Harga Telefon Pintar Terkini Malaysia 2021

Merupakan Blog Penyedia Info Kajian telefon Pintar Terkini Xiaomi, Samsung, LG, HTC, iPhone, dan banyak lagi

Harga dan Kajian Telefon Pintar Nokia 8 November 2017

Telefon Pintar Nokia 8 . Sudah lama sejak Nokia hilang dalam aksi sebelum tahun ini, kerana siri Lumia yang dilancarkan keluar dari perlumbaan tetapi kini mereka telah kembali dengan bantuan HMD Global.
Telefon Pintar Nokia 8
Telefon Pintar Nokia 8
Pada awal tahun ini, mereka mengeluarkan Nokia 3, 5 dan 6 tetapi semua orang sedang menunggu untuk perdana itu, iaitu Nokia 8 dan ia akhirnya diturunkan di Malaysia pada bulan September. Untuk perdana, ia sememangnya "berpatutan" berbanding dengan yang lain yang mewah pada hanya RM2299.

Spesifikasi Telefon Pintar

  • Pemproses Qualcomm Snapdragon 835 Octa-core
  • RAM 4GB
  • 64GB ROM (memori boleh dikembangkan sehingga 256GB)
  • Langkah 151.5 x 73.7 x 7.9mm, berat 160g
  • Paparan LCD IPS 5.3 inci dengan resolusi 2K
  • Dual rear 13MP RGB + 13MP kamera monokrom dengan lensa Zeiss optik | Kamera hadapan 13MP dengan lensa optik Zeiss
  • Ciri-ciri Pengimbas Cap Jari, Mod Dual Sight, Ozo Audio, Skrin Paparan, Splash-proof (IP54)
  • Menyokong Wi-Fi 802.11a / b / g / n / ac, Bluetooth 4.0, 4G, NFC (e-wallet tidak tersedia)
    Android 7.1.1 Nougat
  • Bateri 3090mAh
Nokia 8 jelas dimiliki oleh senjata api yang memaparkan Snapdragon terkini dan Android dari kotak. Terlebih lagi, ia berjalan pada Android saham tulen yang menjamin kemas kini sistem terkini supaya kami menunggu HMD Global keluar dengan Android 8 pada hari ini (mungkin akhir tahun ini). Paparan mungkin hanya 5.3 inci tetapi sekurang-kurangnya ia boleh berjalan dalam resolusi 2K, apatah lagi ketiga sensor kamera adalah 13MP setiap satu (dengan lensa Zeiss optik!). Terdapat juga sistem Audio Ozo, rintangan air Splash-proof (ia sesuatu) dan Mod Dual Sight yang baru. 

Harga Telefon Pintar Nokia 8 November 2017

Secara keseluruhan, Nokia 8 adalah perdana yang layak. Untuk harga RM2299 yang menampilkan reka bentuk logam penuh anggun yang berjalan pada Android stok tulen, kamera belakang dua yang menangkap gambar hebat, prestasi bateri yang sangat baik.
Memang ada persaingan, tentu saja. Pertama sekali, ia adalah pencabar yang baik untuk Huawei P10 (RM2499) dan OnePlus 5 (RM2399), dan agak sukar untuk menentukan yang mana ketiga-tiga telefon pintar berpusatkan kamera itu berfungsi dengan lebih baik. Tetapi terdapat juga Sony Xperia XZ1 Compact yang baru-baru ini dikeluarkan untuk RM2099 menggunakan spesifikasi teknologi peringkat teratas. Dalam kes ini, Nokia 8 kalah pada harga


technave

Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "Harga dan Kajian Telefon Pintar Nokia 8 November 2017"

Post a Comment