Kajian, Senarai Harga Telefon Pintar Terkini Malaysia 2021

Merupakan Blog Penyedia Info Kajian telefon Pintar Terkini Xiaomi, Samsung, LG, HTC, iPhone, dan banyak lagi

Harga Telefon Pintar Samsung Galaxy C9 Pro di Malaysia dan Spec.

Telefon Pintar Samsung Galaxy C9 Pro adalah telefon pintar SIM (GSM dan GSM) dwi yang menerima Nano-SIM dan Nano-SIM. Sambungan pilihan termasuklah Wi-Fi, GPS, Bluetooth, USB OTG dan 4G (dengan sokongan untuk 40 Band yang digunakan oleh sesetengah rangkaian LTE di India). Penderia pada telefon termasuk Magnetometer Kompas, pengesan tahap jarak, meter pecutan, Ambient light sensor dan giroskop.
Harga Telefon Pintar Samsung Galaxy C9 Pro
Harga Telefon Pintar Samsung Galaxy C9 Pro
Telefon Pintar Samsung Galaxy C9 Pro powered by 1.44GHz pemproses Qualcomm Snapdragon 653 octa-teras dan Ia dilengkapi dengan 6GB RAM. Telefon pakej 64GB storan dalaman yang boleh berkembang sehingga 256GB kad microSD. Setakat kamera menyangkut, Samsung Galaxy C9 Pro pakej 16-megapiksel utama kamera di belakang dan seorang penembak Penyambut 16-megapiksel untuk selfies.
Telefon Pintar Samsung Galaxy C9 Pro berjalan Android 6.0 dan powered by bateri bebas tanggal 4000mAh. Ia menyukat daya 169.90 x 80.70 x 6,90 (tinggi x lebar x tebal) dan menimbang 189.00 gram.

Harga Telefon Pintar Samsung Terkini Galaxy C9 Pro


Telefon Pintar Samsung Galaxy C9 Pro diklasifikasikan sebagai telefon pintar premium dari Samsung dengan banyak ciri-ciri dan spesifikasi yang lebih baik. Berbeza dengan peranti mewah seperti dalam siri Galaxy S, telefon pintar ini menawarkan ciri-ciri komputer yang lebih rendah tetapi mengekalkan beberapa aspek seperti fungsi kamera hebat, besar paparan dengan resolusi tinggi dan premium yang dibina berkualiti.
Harga Samsung Galaxy C9 Pro di Malaysia adalah RM2299 bagi model 6GB

Telefon Pintar Samsung Galaxy C9 Pro spesifikasi & ciri-ciri

Bagi ciri-ciri komputer, Telefon Samsung Galaxy C9 Pro membawa besar paparan Super AMOLED 6.0-inci dengan resolusi 1080 x 1920 piksel. Telefon dilengkapi dengan Rekabentuknya badan slim 6.9mm dengan tiga pilihan warna termasuk hitam, emas dan merah jambu. Di bawah penutup, C9 Pro berenjin Qualcomm MSM8976 Snapdragon 653 cip pemproses dengan Octa bukan teras CPU dan Adreno 510 grafik GPU. Telefon juga dipenuhi dengan 65 GB storan terbina dalam 6 GB RAM. Untuk kamera, telefon bimbit ini besar penuh dengan kamera utama megapiksel 16 dan 16 megapiksel selfie kamera.

Ciri-ciri utama Telefon Pintar Samsung Galaxy C9 Pro

  • Paparan Super AMOLED FHD 6.0-inci besar.
  • Dilengkapi dengan slim 6.9mm badan Reka bentuknya dan 2.5D kaca gorila.
  • Prestasi cepat dengan cekap kuasa pemproses, Snapdragon 653 dan 6 GB RAM.
  • 16 megapiksel utama kamera dengan fokus ultra cepat dan bukaan F1.9.
  • 16 megapiksel Penyambut kamera dengan aperture F1.9.
  • 4000 mAh bateri berpendudukan tinggi dengan port pengecasan USB jenis-C.
  • Mikro SD kad sehingga 256GB untuk menyimpan gambar-gambar, video dan muzik.
  • Dual-SIM sokongan dengan cepat LTE sambungan.

Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "Harga Telefon Pintar Samsung Galaxy C9 Pro di Malaysia dan Spec."

Post a Comment