Kajian, Senarai Harga Telefon Pintar Terkini Malaysia 2021

Merupakan Blog Penyedia Info Kajian telefon Pintar Terkini Xiaomi, Samsung, LG, HTC, iPhone, dan banyak lagi

15 Telefon Pintar Terbaik Untuk Selfie 2017

15 Telefon Pintar Terbaik Untuk Selfie 2017. Siapa yang tidak tahu dengan gambar para artis yang melakukan selfie rame-rame di ajang Oscar? Foto itu sontak menjadi heboh seiring trend selfie yang mendunia. Impaknya, kamu akan sering mendapati foto rakan kamu yang sedang melakukan selfie di Facebook, Path, Twitter atau media sosial lain.
15 Telefon Pintar Terbaik Untuk Selfie 2017
15 Telefon Pintar Terbaik Untuk Selfie 2017

Kerana selfie paling gampang dengan kamera depan, maka tak heran jika pada akhirnya vendor pun membentangkan telefon pintar dengan sokongan ciri kamera depan yang mumpuni. Bukan hanya menyajikan telefon pintar dengan kamera depan terbaik, beberapa vendor bahkan melakukan inovasi untuk memberikan pengalaman selfie terbaik.

Kerana itu, pelbagai telefon pintar terbaru dihadirkan dengan sokongan kamera depan yang berspesifikasi tinggi agar mampu menghasilkan foto selfie terbaik. Bagi anda yang suka sekali dengan selfie, kami maklumatkan Telefon Pintar dengan Kamera Depan Terbaik untuk Selfie April 2017 untuk membantu anda memilih telefon yang sesuai untuk selfie.

~15 Telefon Pintar Terbaik Untuk Selfie 2017~

1. OPPO F3 Plus
Harga OPPO F3 Plus >= RM1999
(Harga OPPO F3 Plus >= RM1999)

OPPO F3 Plus bukan hanya dibekalkan dengan kamera depan beresolusi tinggi, OPPO F3 Plus juga dibekalkan dengan teknologi dual kamera depan beresolusi 16MP dan 8MP! Dengan kombinasi kedua-dua kamera depan ini, kamu boleh selfie maupun groupie dengan leluasa. Oppo F3 Plus juga dibekali kamera belakang yang bagus dengan resolusi 16MP.

OPPO F3 Plus juga dibekalkan dengan skrin full HD serta menggunakan chipset snapdragon 653 (Octa-Core) yang digabungkan dengan 4GB RAM dan ROM 64GB. Untuk menambah kapasiti memori juga disediakan slot micro sd up to 256GB.
 

2. OPPO F1s
(Harga OPPO F1s >= RM1198)
(Harga OPPO F1s >= RM1198)

Bagi kamu para pencinta selfie, rasanya tidak mungkin deh kalo nggak tahu OPPO F1s. Untuk senjata selfie, telefon pintar ini dibekalkan dengan kamera depan 16MP! Sementara kamera belakangnya sendiri cuma 13MP. Tapi bukan cuma itu saja, yang tak kalah unik adalah fakta bahawa telefon pintar ini ternyata dibekali badan metal dan sensor cap jari untuk menjamin keselamatan semasa menggunakannya.

OPPO F1s menggunakan chipset MediaTek MT6750 (Octa-Core) yang digabungkan dengan RAM 3GB dan ROM 32GB. Untuk menambah kapasiti memori juga disediakan slot micro sd up to 256GB.
 

3. OPPO F1 Plus 
(Harga OPPO F1 Plus >= RM1400)
(Harga OPPO F1 Plus >= RM1400)

Sebagai versi upgrade dari OPPO F1s, OPPO F1 Plus sama-sama telefon pintar selfie yang mengusung reka bentuk sama. Bezanya, OPPO F1 Plus dibekalkan dengan sokongan RAM dan memori dalaman lebih besar. Bukan hanya itu, chipset yang digunakan telefon pintar ini juga lebih tinggi daripada pendahulunya. Sementara dari sisi kamera selfie, telefon pintar ini tetap dibekalkan dengan kamera depan 16MP.

Spesifikasi dari OPPO F1 Plus ini sangat gahar kerana dibekalkan dengan cihipset ChipsetMediatek MT6755 Helio P10 (Octa-Core) yang digabungkan dengan 4GB RAM dan ROM 64GB serta sokongan slot micro SD up to 256GB.
 

4. Samsung Galaxy C9 Pro
(Harga Samsung Galaxy C9 Pro >= RM2299)
(Harga Samsung Galaxy C9 Pro >= RM2299)

Samsung C9 Galaxy Pro menjadi salah satu telefon pintar dengan kamera terbaik kerana dibekalkan dengan kamera depan 16MP, sama dengan kamera belakangnya yang juga beresolusi 16MP.

Selain dibekalkan dengan kamera depan terbaik, Samsung Galaxy C9 Pro menjadi telefon samsung pertama yang ditenagai RAM 6GB! Kapasiti RAM yang sangat besar bukan? Padahal saat ini masih sangat jarang ada telefon pintar yang menggunakan RAM 6GB.

Di samping menggunakan RAM 6GB, Samsung Galaxy C9 Pro dibekalkan dengan chipset Qualcomm Snapdragon 653 serta kapasiti ROM 64GB dan juga ada slot memori micro SD. Skrin telefon Pintar tersebut juga sudah mendukung Full HD.
 

5. Vivo V5 Plus 
(Harga Vivo V5 Plus >= RM1779)
(Harga Vivo V5 Plus >= RM1779)

Sebelum OPPO F3 Plus, teknologi dual kamera di sisi depan sebelumnya juga dibawa oleh Vivo V5 Plus. Lebih bagus lagi, Vivo V5 Plus dibekalkan dengan dual kamera 20MP + 8MP yang dibekalkan juga dengan teknologi softlight untuk pencahayaannya.

Selain kedua kameranya yang gahar, Vivo V5 Plus juga dibekalkan dengan spesifikasi yang sangat bagus. Diantaranya skrin full HD dengan perlindungan gorilla glass 5, pemproses qualcomm snapdragon 625 (Octa-Core) yang dipadukan dengan 4GB RAM dan ROM 64GB serta tambaham slot micro SD.
 

6. Vivo V5
(Harga Vivo V5 >= RM1169)
(Harga Vivo V5 >= RM1169)

Vivo V5 boleh dibilang adiknya vivo V5 Plus yang spesifikasinya hampir sama. Dibekalkan dengan kamera depan beresolusi 20MP, siapa yang meragukan kedigdayaan Vivo V5 sebagai telefon pintar dengan kamera depan terbaik? Padahal kamera belakang hanya 13MP. Sudah begitu, telefon pintar ini disokong teknologi softlight yang membuat selfie-mu semakin natural pula.

Vivo V5 dibekalkan dengan chipset snapdragon 625 (Octa-Core) yang dipadukan dengan 4GB RAM dan ROM 32GB serta tambahan slot micro SD untuk menambah kapasiti memorinya.
 

7. Sony Xperia XA Ultra
(Harga Sony Xperia XA Ultra >= RM1350)
(Harga Sony Xperia XA Ultra >= RM1350)

Sony memperkenalkan Xperia XA Ultra yang dibekalkan dengan kamera depan beresolusi 16MP. Bukan cuma beresolusi tinggi, kamera telefon pintar ini juga sudah disokong teknologi OIS untuk mengurangkan kesan gegaran ketika bergambar atau mengambil video. Dan ada juga LED Flash di kamera depannya.

Tak hanya jadi telefon pintar dengan kamera depan terbaik, Sony Xperia XA Ultra juga disokong kamera 21,5MP di sisi belakang. sangat sesuai untuk pecinta fotografi.

Sony Xperia XA Ultra dibekalkan dengan chipset MediaTek MT6755 Helio P10 yang digabungkan dengan RAM 3GB, namun sayang memori dalamannya hanya 16GB. Tapi anda tidak perlu bimbang kerana telefon ini menyediakan slot micro SD.
 

8. Sony Xperia C5 Ultra Dual
(Harga Sony Xperia C5 Ultra Dual >= RM1380)
(Harga Sony Xperia C5 Ultra Dual >= RM1380)

Sony yang memfokuskan telefon pintar arahannya untuk fotografi juga melirik trend selfie melalui siri Xperia C. Dari sekian banyaknya siri C, Xperia C5 Ultra Dual yang menjadi andalannya saat ini. tidak tanggung-tanggung Xperia C5 dibekalkan dengan kemera depan 13MP. Bukan hanya itu, yang membuat kami memasukkannya dalam jajaran telefon pintar dengan kamera depan terbaik adalah kerana hadirnya sokongan LED Flash dan ciri autofocus di kamera depannya.

Sony Xperia C5 Ultra juga dibekalkan dengan kamera belakang yang cukup mumpuni yang beresolusi 16MP. Selain itu telefon jenama sony ini menggunakan chipset MediaTek MT6752. Namun dari kelebihan kameranya, Sony Xperia C Ultra Dual sangat disayangkan dari segi RAM dan ROM-nya. RAM-nya hanya sebesar 2Gb dan ROM-nya 16GB. Tetapi telefon ini juga diberikan slot untuk micro SD.
 

9. Sony Xperia M5 Dual
(Harga Sony Xperia M5 Dual >= RM1000)
(Harga Sony Xperia M5 Dual >= RM1000)

Sony Xperia M5 Dual sangat sesuai bagi anda pecinta selfie di dalam air. Dibekalkan dengan ciri kalis air, telefon sony ini juga dibekalkan dengan kamera depan sebanyak 13MP. Di smping itu, kamera utama / belakangnya sangat gahar, iaitu sebanyak 21MP.

Sony Xperia M5 ini menggunakan chipset MediaTek MT6795 Helio X10 (Octa-Core) yan digabungkan dengan RAM 3GB dan ROM 16GB serta slot micro SD untuk menambah kapasiti memori.
 

10. HTC Desire Eye
(Harga HTC Desire Eye >= RM1450)
(Harga HTC Desire Eye >= RM1450)

Tidak kalah dengan Sony, HTC pun menghadirkan telefon pintar selfie kalis air miliknya melalui HTC Desire Eye. Meski tidak sebagus Sony yang memenangi pensijilan IP68, namun HTC Desire Eye boleh dipercayai untuk urusan kalis air.

Senjata selfie-nya adalah kamera 13MP yang disokong dengan LED flash dual-tone. Dengan sokongan LED flash dual-tone, membolehkan telefon pintar ini untuk memberikan hasil selfie yang tajam dan kelihatan natural walau di dalam bilik gelap sekali pun. Resolusi kamera belakang untuk telefon ini sama dengan kamera depannya, iaitu 13MP.

HTC Desire Eye dibekalkan dengan pemproses yang cukup mumpuni, iaitu qualcomm snapdragon 801 (Quad-Core). Walaupun pemproses yang cukup mumpuni itu, HTC Desire Eye hanya menggunakan RAM sebesar 2GB dan ROM 16Gb sahaja walaupun disokong dengan slot micro SD.

 

11.HTC One E9 Plus
(Harga HTC One E9 Plus >= RM1599)
(Harga HTC One E9 Plus >= RM1599)

Harga yang ditawarkan HTC One E9 Plus terbilang mahal, namun berkat sokongan kamera depan 13MP yang dibawanya, maka HTC One E9 Plus pun berjaya masuk jajaran telefon pintar dengan kamera depan terbaik. Yang membuat telefon pintar ini dibanderol sangat tinggi adalah sokongan skrin Quad HD 1440x2560, RAM 3 GB, ROM 32GB dengan chipset MediaTek MT6795M Helio X10 (Octa-Core) serta kamera utama berkekuatan 20MP.
 

12. Huawei Honor 7i
(Harga Huawei Honor 7i >= RM1192)
(Harga Huawei Honor 7i >= RM1192)

Tak boleh tertinggal oleh OPPO yang membawa inovasi kamera putar, Huawei pada tahun 2015 lalu memperkenalkan Huawei Honor 7i yang menjadi telefon pintar dengan kamera ganda pertama. Dengan resolusi kamera utama 13MP yang boleh dilipat untuk dijadikan kamera depan, siapa yang tidak setuju jika telefon pintar ini masuk ke dalam barisan telefon pintar dengan kamera depan terbaik? Jika tidak setuju kerana kameranya boleh dilipat, kamu harus melihat juga sokongan memori dalaman 32 GB, RAM 3 GB dan chipset Snapdragon 616 yang dibawanya.
 

13. Asus ZenFone Selfie
(Harga Asus Zenfone Selfie >= rm670)
(Harga Asus Zenfone Selfie >= RM670)

ASUS tak pernah berhenti melakukan satu kejayaan. Setelah sebelum ini mengeluarkan telefon pintar pertama yang mengusung RAM 4 GB melalui Asus ZenFone 2, kali ini giliran Asus ZenFone Selfie yang menggebrak pasaran. Dengan mengusung kamera depan 13MP yang dibekalkan LED Flash Dual-tone, tak heran jika Asus ZenFone Selfie masuk dalam senarai telefon pintar dengan kamera terbaik versi telefonpintarter. Bukan itu saja, dengan harganya yang berpatutan, telefon pintar ini juga menawarkan RAM 3GB dan ROM 32GB yang dipadukan dengan chipset qualcomm snapdragon 615.
 

14. Lenovo Vibe X2 Pro 
(Harga Lenovo Vibe X2 Pro >= RM719)
(Harga Lenovo Vibe X2 Pro >= RM719)

Hadir di lini Vibe X, sudah dipastikan aspek kamera menjadi perhatian khusus Lenovo Vibe X2 Pro. Bukan hanya dibekalkan dengan kamera belakang 13MP dengan sensor terbaru yang membuat pengambilan gambar semakin cepat, namun kamera depannya juga dibekalkan dengan resolusi 13MP. Sayangnya meski mengusung spesifikasi yang lebih tinggi berbanding dengan Lenovo Vibe X2.

Lenovo Vibe X2 Pro dibekalkan dengan chipset Snapdragon 615 dengan kombinasi RAM 2GB dan ROM 32GB serta sokongan slot micro SD.
 

15. ZTE Blade S7
(Harga ZTE Blade S7 >= RM679)
(Harga ZTE Blade S7 >= RM679)

Berjaya menjadi perhatian melalui kehadiran ZTE Blade S6, selanjutnya pada penghujung tahun 2015 lalu, ZTE kembali menggebrak melalui ZTE Blade S7. Dilengkapi kamera utama dan kamera depan 13MP, ZTE Blade S7 layak masuk senarai telefon pintar dengan kamera depan terbaik. Sokongan fingerprint dan Mifavor yang inovatif pada telefon pintar ini membuat ZTE Blade S7 banyak diminati secara global.

ZTE Blade S7 dibekalkan dengan pemproses qualcomm snapdragon 615 yang digabungkan dengan RAM 3GB dan ROM 32GB serta sokongan slot micro SD up to 128GB.


Itu dia pelbagai macam Telefon Pintar dengan Kamera Depan Terbaik untuk Selfie 2017 versi telefonpintarter.blogspot.com. Jadi kamu boleh selfie dengan hasil yang sempurna. Bukan hanya hadir dengan kamera depan beresolusi tinggi, tetapi juga ada sokongan ciri-ciri tambahan seperti kalis air, sensor fingerprint, serta RAM dan bateri yang besar untuk menjadi pertimbangan.

Jika bosan dengan reka bentuk yang gitu-gitu aja, kamu juga boleh pilih telefon pintar dengan kamera depan terbaik yang membawa inovasi kamera ganda atau kamera putar. Semoga berfaedah dan Selamat memilih!

Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "15 Telefon Pintar Terbaik Untuk Selfie 2017"

Post a Comment