Kajian, Senarai Harga Telefon Pintar Terkini Malaysia 2021

Merupakan Blog Penyedia Info Kajian telefon Pintar Terkini Xiaomi, Samsung, LG, HTC, iPhone, dan banyak lagi

Ciri andalan telefon Samsung Galaxy S8 yang tak ada di iPhone 7

Telefon Pintar Samsung Galaxy S8 vs iPhone 7- Reka bentuk revolusioner Galaxy S8 dan S8 + bermula dari dalam ke luar. Difikirkan semula setiap bahagian susun atur telefon untuk memecahkan batasan skrin telefon pintar. Jadi apa yang anda lihat adalah kandungan tulen dan tiada bezel. Itu, skrin yang paling mendalam yang terbesar pada telefon pintar Galaxy sebesar ini. Dan ia adalah mudah untuk memegang dalam satu tangan.
Samsung merombak reka bentuk telefon pintar ini dengan konsep infinity display yang menggugah mata. Ada beberapa ciri pilihan Galaxy S8 yang patut jadi perhatian. Pasalnya, ciri-ciri tersebut tidak hadir di telefon pintar pesaingnya, yakni iPhone 7.Disebut-sebut, ciri-ciri ini bahkan boleh membuat iPhone takluk.
Telefon Samsung S8
Telefon Samsung S8

Ciri andalan telefon Samsung Galaxy S8 yang tak ada di iPhone 7

Iris dan Facial Scanner
Samsung Galaxy S8 mempunyai ciri Iris dan Facial Scanner (pengimbas mata dan wajah), sedangkan teknologi ini belum diterima iPhone 7. Adapun, iPhone 7 hanya mempunyai kaedah pengimbas cap jari.
Skrin
Skrin Galaxy S8 mempunyai resolusi yang lebih tajam dari iPhone 7. Layarnya mempunyai resolusi Quad HD, sedangkan iPhone 7 hanya mempunyai resolusi 1080p.
Skrin Galaxy S8 juga lebi tinggi berbanding iPhone 7, pasalnya Samsung telah mengurangkan butang fizikal home dan menambah ruang skrin di bahagian bawah badan telefon pintar.
Kemampuan Isi Daya
Samsung Galaxy S8 sudah mengusung teknologi pengecasan via kabel USB Type C. Kaedah pengisian ini diklaim dapat mempercepatkan pengisian kuasa telefon pintar.
Sementara, iPhone 7 masih menggunakan kabel Lightning Connector sebagai media pengisian dayanya. Khabarnya, iPhone terbaru yang akan diperkenalkan tahun ini justru baru akan mengusung teknologi fast charging.
Kapasiti Simpanan Luar
Harus diakui, salah satu kelemahan iPhone adalah ketiadaan kapasiti simpanan luaran. iPhone cuma hadir dengan kapasiti penyimpanan dalaman yang terhad. Untuk iPhone 7 hadir dalam versi 32GB, 128GB dan 256GB.
Samsung Galaxy S8 justru hadir dengan dua pilihan kapasiti simpanan, dalaman 64GB dan luaran via microSD card sehingga 256GB.
Pelayar Third-Party
Di iPhone, kamu tidak boleh mengubah pelayar bawaannya, yaitu Safari. Ini bermakna, semua pautan yang kamu buka akan selalu dibawa ke Safari. Di Galaxy S8, pengguna bebas memilih pelayar utama bahkan dari pemaju third-party.

Headphone Jack
Perbedaan yang paling mencolok dari dua smartphone primadona ini adalah keberadaan lubang headphone jack.
Apple memangkas lubang tersebut pada iPhone 7 dan 7 Plus, sedangkan Samsung tetap mempertahankan lubang headphone jack baik untuk Galaxy S8 dan Galaxy S8 Plus. Dengan begitu, pengguna tak lagi perlu membeli aksesori headphone tambahan.

Ok Bro and Sis, demikian ciri utama jenama telefon terbaru 2017 dari Telefon Samsung Galaxy S8 yang mempunyai ciri andalan yang membuat iPhone7 Takluk.

Baca Harga Telefon Pintar Samsung Galaxy S8 dan Telefon Pintar Samsung Galaxy S8+

rujukan liputan6tekno

Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "Ciri andalan telefon Samsung Galaxy S8 yang tak ada di iPhone 7"

Post a Comment