Kajian, Senarai Harga Telefon Pintar Terkini Malaysia 2021

Merupakan Blog Penyedia Info Kajian telefon Pintar Terkini Xiaomi, Samsung, LG, HTC, iPhone, dan banyak lagi

12 Masalah & isu Samsung Galaxy J7 (2016)

12 Masalah & isu Samsung Galaxy J7 (2016). Baru dilancarkan Samsung Galaxy J7 2016  yang hampir sempurna dengan beberapa peningkatan dari model tahun lepas. Sebagai contoh ia ada RAM lebih banyak, lebih besar bateri, premium membina, Android Marshmallow, mod S-basikal dan banyak lagi. Sekarang ini tidak bermakna bahawa ia tidak mempunyai kontra atau masalah dan isu-isu, ada yang terlalu. Jadi inilah sebabnya yang saya telah memutuskan untuk menyiarkan artikel ini yang sepenuhnya mengenai Samsung Galaxy J7 2016 edisi isu, masalah dan keburukan.Di bawah ini adalah senarai masalah, isu dan kontra Samsung Galaxy J7 (Edisi 2017) :
Rupa Samsung Galaxy J7 2016
Rupa Samsung Galaxy J7 2016

12 Masalah & isu J7 Samsung Galaxy (2016)

  1. Yang pertama ialah isu-isu Pemanas atau masalah-masalah yang ini agak menonjol semasa sama ada Permainan, menyemak imbas web atau merakam video untuk masa yang lama (biasanya untuk lebih daripada 15 hingga 20 minit). Dalam kehangatan bukanlah jenis gila isu-isu daripada pemanasan melampau tetapi pasti terasa lebih hangat daripada kebanyakan telefon pintar yang purata.
  2. Seterusnya Samsung Galaxy J7 2016 edisi kontra atau masalah adalah dengan bloatwares (tidak perlu apps tersimpan) yang tidak boleh ditanggalkan oleh pengguna.
  3. Masalah atau isu-isu yang lain adalah dengan tahap radiasi atau juga dikenali sebagai nilai-nilai SAR yang pada kedua-dua kes di kepala dan badan adalah sama sebagai 1.101 W/Kg dan menjadi nyata yang agak tinggi. Dalam kes jika anda mempunyai telefon ini dan ingin tahu bagaimana untuk mengurangkan tahap radiasi telefon pintar kemudian klik pautan ini.
  4. Ketiadaan sensor cahaya ambien adalah masalah 2016 J7 galaksi yang besar kerana tanpa yang ia adalah mustahil untuk telefon pintar untuk secara automatik menukar tahap kecerahan dengan menyesuaikan diri dengan keamatan cahaya sekitar paparan di sekitarnya.
  5. Terdapat paip untuk bangun perintah yang merupakan kelemahan.
  6. Isu-isu Samsung Galaxy edisi J7 2016 atau keburukan yang lain adalah bahawa butang sentuh pelayaran tidak backlit. Menggunakan dalam kegelapan yang mutlak adalah masalah sedikit.
    Telefon tidak menyokong HDMI mahupun MHL TV-Out kabel yang lain Galaxy J7-6 (Edisi 21016 baru) keburukan atau kontra.
  7. Seterusnya masalah atau kekurangan (keburukan) adalah bahawa ketumpatan piksel panel Paparan 5.5 inci adalah hanya 267 ppi (pixel per inci). Sebab itu ppi rendah adalah disebabkan oleh resolusi yang lebih rendah iaitu hanya 720 × 1280 piksel. Hari ini pasaran telefon pintar dunia tepu 1080 × 1920 pixels adalah standard emas untuk telefon pintar paras.
  8. Kamera megapiksel 13 utama tidak boleh merakam video dalam gerakan perlahan atau Resolusi 4K dan ia adalah satu kelemahan atau keburukan.
  9. Seterusnya Galaxy J7 2016 keburukan atau kelemahan adalah bahawa terdapat tiada giroskop yang sebaliknya jika ia mempunyai ia boleh disokong aksesori kepala VR (realiti maya).
  10. Tiada pengesan inframerah untuk IR blaster. Ia adalah berguna untuk mengawal peralatan wayarles rumah seperti TV, AC, dan sebagainya.
  11. Isu-isu Samsung Galaxy J7 2016 edisi yang lain adalah bahawa terdapat tiada caj cepat atau pantas teknologi mengecas dengan telefon. Ianya pasti diperlukan kerana bateri mAh 3300 mengambil lebih daripada 4 jam untuk mengecas sepenuhnya dari sifar kepada seratus peratus.
  12. Dan lepas Samsung Galaxy J7 edisi 2016 masalah atau kelemahan adalah bahawa ia tidak mempunyai apa-apa perlindungan tahan calar untuk paparan 5.5 inci.
Demikian tentang 12 Problem dan Isu telefon Bimbit Samsung Galaxy J7 2016.
Sumber

Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "12 Masalah & isu Samsung Galaxy J7 (2016)"

Post a Comment