Kajian, Senarai Harga Telefon Pintar Terkini Malaysia 2021

Merupakan Blog Penyedia Info Kajian telefon Pintar Terkini Xiaomi, Samsung, LG, HTC, iPhone, dan banyak lagi

Spesifikasi dan Harga Telefon Pintar Asus Zenfone Max 2016

Telefon Pintar Asus Zenfone Max. Seperti kita ketahui bahawa Asus secara rasmi kembali mengeluarkan telefon bimbit terbaru mereka dengan siri Asus ZenFone Max. Telefon bimbit ini mempunyai kelebihan dari soktor bateri kerana mempunyai bateri dengan kuasa 5000 mAh. Hal ini lah yang membuat telefon bimbit ini mampu bersaing dengan telefon bimbit lain di kelas yang sama.elefon Asus Zenfone Max mempunyai dimensi yang cukup besar iaitu 156 x 77.5 x 10.6 mm dengan berat mencapai 202 gram. Pada bahagian cover belakang, mempunyai reka bentuk seperti tekstur kulit sehingga membuat telefon bimbit ini terkesan lebih premium.
Harga Telefon Pintar Terkini ASUS Zenfone Max
Harga Telefon Pintar Terkini ASUS Zenfone Max
Sedangkan untuk bahagian skrin, telefon Asus Zenfone Max menggunakan panel IPS capacitive touchscreen dengan bentangan 5.5 inci yang mempunyai resolusi HD 720 x 1280 pixels dengan kepadatan pixel hingga ~ 267 ppi. Sebagai pelindung skrin, digunakan lapisan Corning Gorilla Glass 4 yang mampu mengelakkan layar dari goresan dan pecah saat terbentur sehingga wajar jika harga telefon Asus ZenFone Max cukup mahal.
Untuk sektor dapur pacu, telefon Asus Zenfone Max menggunakan chipset Qualcomm MSM8916 Snapdragon 410 dengan kelajuan teras processor Quad-core 1.2 GHz Cortex-A53 sehingga menghasilkan prestasi yang bertenaga dan ringan. Ditambah lagi dengan penggunaan RAM sebesar 2 GB yang mampu meningkatkan prestasi multitasking menjadi semakin lancar tanpa lag. Sedangkan untuk pengurusan grafik, menggunakan GPU Adreno 306 yang mampu memaksimumkan prestasi grafik telefon bimbit ketika bermain game android kualiti HD. Sistem operasi yang digunakan adalah sistem operasi android 5.0 Lollipop dengan user interface Asus ZenUI.
Kemudian untuk bahagian kamera, telefon Asus Zenfone Max mempunyai kamera utama dengan resolusi 13 Megapiksel dengan aperture f / 2.0 serta Dual LED Flash dengan teknologi PixelMaster yang sangat unggul dalam menghasilkan foto terbaik dengan segala keadaan pencahayaan. Tak hanya itu, kamera telefon bimbit ini juga terdapat teknologi Laser Autofocus yang mampu membidik objek dengan sangat cepat dan stabil sehingga wajar jika harga telefon Asus Zenfone Max cukup mahal. Sedangkan untuk kamera depan mempunyai resolusi 5 Megapiksel dengan aperture f / 2.0 yang boleh sangat memanjakan sobat yang hobi berfoto selfie. Pasalnya dengan menggunakan kamera depan telefon bimbit ini mampu menghasilkan gambar selfie yang jernih dan terperinci dengan kualiti terbaik.
Pada sektor penyimpanan, telefon Asus Zenfone Max mempunyai memori dalaman dengan kapasiti simpanan 16 GB yang boleh diperluaskan kapasitinya dengan menggunakan memori luaran microSD sehingga kapasiti 64 GB.

Harga Telefon Pintar Asus Zenfone Max Malaysia

Telefon Asus Zenfone Go akan dijual dengan harga : RM 739
untuk update harga terbaru telefon pintar ini sila sobat boleh lihat lazada.

Spesifikasi Telefon Pintar Asus Zenfone Max Malaysia

Dimentions
156 x 77.5 x 10.6 mm
Weight
202 g
Display
IPS LCD capacitive touchscreen, 16M colors, 5.5 inches, 720 x 1280 pixels (~294 ppi pixel density) + Corning Gorilla Glass 4
Processor
Qualcomm MSM8916 Snapdragon 410, Quad-core 1.2 GHz Cortex-A53
GPU
Adreno 306
Memory
16 GB, microSD up to 64 GB
RAM
2 GB
OS
Android OS, v5.1 (Lollipop)
Primary Camera
13 MP, f/2.0, laser autofocus, dual-LED (dual tone) flash, Geo-tagging, touch focus, face detection, panorama, HDR, Video 1080p@30fps
Secondary Camera
5 MP, f/2.0
Network
HSPA 42.2/5.76 Mbps, LTE Cat4 150/50 Mbps
Connectivity
Wi-Fi 802.11 b/g/n, Wi-Fi Direct, hotspot; Bluetooth v4.0, A2DP, EDR; microUSB v2.0, USB On-The-Go; GPS with A-GPS, GLONASS, BDS
Battery
Non-removable Li-Po 5000 mAh

Demikian Mengenai Telefon Pintar Asus Zenfone Max malaysia 2016 semoga berfaedah.

Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "Spesifikasi dan Harga Telefon Pintar Asus Zenfone Max 2016"

Post a Comment