Kajian, Senarai Harga Telefon Pintar Terkini Malaysia 2021

Merupakan Blog Penyedia Info Kajian telefon Pintar Terkini Xiaomi, Samsung, LG, HTC, iPhone, dan banyak lagi

LG K10 LTE Review, Kelebihan dan Kelemahan

Telefon pintar LG K10 LTE. Kawan-kawan, Sekarang kami akan memaklumkan kepada anda tentang LG K10 LTE Review, Kelebihan dan Kelemahan. LG akan selepas segmen peringkat kemasukan pasaran dengan pengenalan K-siri baru telefon bajet. The LG K10 LTE dan LG K7 LTE adalah peranti pertama dalam bidang ini, dan telah mula diumumkan sebelum CES 2016, di mana kami berjaya mendapatkan beberapa tangan-on masa dengan mereka. Seperti yang anda boleh lihat, terdapat tidak betul-betul kekurangan pilihan di sini dan setiap telefon pintar ini adalah pilihan yang baik dalam dirinya sendiri. Bolehkah Tawaran baru lg mengukir yang bagus untuk dirinya sendiri dalam apa-apa ruang yang sesak? Mari kita mengetahui.
Telefon Pintar LG K10 LTE
Telefon Pintar LG K10 LTE

Look and Feel

Reka bentuk kerikil berkilat daripada K10 LTE adalah perkara pertama yang menarik perhatian anda. Tiada garisan tajam di sini sebagai bingkai melengkung menggabungkan dengan lancar ke dalam penutup bertekstur semula, tanpa kemiripan kelebihan. Dengan reka bentuk bulat, telefon masih duduk dengan selesa di tapak tangan. Telefon ini juga berasa sangat ringan, walaupun pada 142g dengan bateri dalam. The K10 LTE mendapat paparan HD 5.3 inci dalam sel yang menghasilkan teks yang agak tajam dan imej. Kaca pelindung tidak calar-bukti supaya LG telah dipasang seorang pengawal skrin pada telefon. Walau bagaimanapun, ini tidak meliputi seluruh muka hadapan sepanjang jalan ke tepi, dan berakhir menjadi agak menyakitkan mata. Colours cukup jelas dan paparan adalah agak mudah dibaca, walaupun di bawah cahaya matahari langsung. Telefon ini agak lambat untuk bertindak balas terhadap perubahan cahaya ambien, dan apabila ia berlaku, peralihan boleh tersentak-sentak. Terdapat juga ada pemberitahuan LED.
Fon kepala soket dan port Micro-USB diletakkan di bahagian bawah, dan butang kuasa dan jumlah yang diletakkan di belakang, di LG gaya tandatangan. Kami mendapati butang kelantangan sedikit di sebelah yang lebih lembut kerana yang kita tidak sengaja menekan mereka banyak kali apabila berulang-alik. Tekstur penutup belakang menawarkan cengkaman yang baik tanpa melihat lekat. Malah, kita boleh menyatakan bahawa LG K10 LTE adalah salah satu yang terbaik telefon plastik bajet mencari di pasaran. unit indigo kajian kami kelihatan benar-benar baik, tetapi anda boleh memilih untuk putih atau emas bukan jika anda mahu.
The K10 LTE kapal dengan pengecas 4.2w, kabel USB, alat dengar, dan kes flip. Kes itu mempunyai jalur lut tegak di pinggir, yang membolehkan anda melihat pemberitahuan asas, cuaca, hayat bateri, dan masa dan tarikh. Kualiti kes itu adalah dilarang sama okay, tetapi aksesori lain berasa lebih tahan lama.

Spesifikasi dan Software

LG telah mencipta pelbagai varian telefon untuk pasaran yang berbeza. The K10 LTE dikuasakan oleh quad-core Qualcomm Snapdragon 410 SoC dan mempunyai 2GB RAM. Walaupun lama sedikit, ia adalah pemproses mampu, tetapi diatasi oleh Snapdragon 615 atau 616. Ada 16GB penyimpanan dalaman, yang boleh berkembang sehingga 32GB melalui slot kad microSD yang berdedikasi.
Telefon ini menyokong 4G hanya untuk SIM 1. SIM 2 hanya menyokong sehingga kelajuan data 3G. Hot-bertukar-tukar kad SIM tidak mungkin, jadi jika anda mengeluarkan satu atau memasukkan SIM menengah, anda akan mempunyai untuk but semula telefon. spesifikasi lain termasuk Wi-Fi 802.11b / g / n, Bluetooth 4.1, radio FM, dan GPS. Tidak ada sensor cap jari, NFC, atau sokongan USB OTG. ia menggunakan Android Marshmallow (5.1).

Performance

"UI": - Terima kasih kepada UI Light, maka kita biasanya mempunyai kira-kira 1.4GB RAM percuma tersedia untuk apl. prestasi umum adalah baik walaupun kita lakukan notis lag sedikit sebentar-sebentar apabila melompat antara aplikasi atau apabila menarik ke bawah naungan pemberitahuan. Kami tidak mempunyai masalah dengan prestasi 4G atau kualiti panggilan untuk perkara itu. Stok LG keyboard selesa untuk digunakan juga. Penutup flip menambah sedikit pukal, tetapi tanpanya, K10 LTE sesuai dengan mudah ke dalam poket, yang adalah sesuatu yang kita benar-benar suka. penggunaan satu tangan tidak mungkin sepanjang masa kerana ada sedikit saksama plastik di sekitar skrin.

Video dan Audio

The K10 LTE berjaya memainkan fail video kadar bit tinggi dengan baik, walaupun tidak semua codec audio disokong. Walaupun dengan MX Player, kami tidak dapat bermain audio AC3 dalam fail ujian kami. Pemain muzik yang disokong FLAC tetapi tidak ada apa-apa pratetap penyamaan untuk Tweaker audio. Set kepala pakej adalah baik untuk panggilan suara tetapi hanya kira-kira baik-baik saja untuk main semula media. Juga, alat cuping telinga tidak mempunyai patut yang sangat selesa. Penceramah belakang agak kuat untuk isyarat, tetapi sekali lagi, tidak besar untuk media.

Camera

The K10 LTE mempunyai kamera belakang 13-megapixel dan kamera hadapan 5-megapixel. Kamera belakang merakam landskap diterima dan makro pada siang hari. Memberi tumpuan dan menyimpan imej yang sedikit lambat, dan mendapat lebih perlahan dalam cahaya rendah. Tahap perincian dan ketepatan warna dalam tembakan makro adalah jauh lebih baik daripada di landskap di bawah pencahayaan yang baik, tetapi imej dan video yang diambil dalam cahaya rendah mempamerkan banyak bunyi sebagai tahap harga rendah lanjut. Ini adalah sangat jelas apabila anda zum masuk ke gambar. Kamera hadapan melakukan pekerjaan yang baik dengan selfies, walaupun di dalam bangunan.
Anda tidak mendapat apa-apa tambahan dari segi tetapan atau mod rakaman. Terdapat pilihan untuk pemasa, dan suara atau isyarat mencetuskan untuk mengambil selfies. Walau bagaimanapun, tidak ada mana-mana penapis, HDR, atau mod panorama. Ini menjadikan ia sukar untuk menangkap landskap luas, atau jika anda ingin mendapatkan gambar yang baik apabila merakam pada cahaya.

Hidup bateri

The 2300mAh bateri dalam K10 LTE berlangsung selama 10 jam dan 24 minit dalam ujian video kami, yang agak baik memandangkan kapasitinya. Mengecas telefon boleh memerlukan menunggu lama kerana tidak ada sokongan pengecasan pantas. Ia hanya akan mendapat sehingga hanya sekitar 16 peratus pada setengah jam. Walaupun ini tidak betul-betul cepat oleh standard hari ini, berita baik adalah bahawa bateri tidak mengalirkan semua yang dengan cepat dengan penggunaan yang teratur. Kami mudah diuruskan pergi lebih daripada satu hari dengan sedikit penggunaan 4G dan Wi-Fi.

Spesifikasi Telefon Pintar LG K10 LTE

Specification
Display 5.30-inch
Processor 1.2GHz
Front Camera 5-megapixel
Rear Camera 13-megapixel
Resolution 720x1280 pixels
RAM 2GB
OS Android 5.1
Storage 16GB
Battery capacity 2300mAh

Kelebihan Telefon Pintar ini

  1. Reka bentuk anggun
  2. Membina kualiti yang baik
  3. Hayat bateri yang baik
  4. Paparan mudah dibaca dalam cahaya matahari

Kelemahan Telefon pintar ini

  • Tiada OTG USB
  • Prestasi purata
  • Harga pelancaran Mahal

Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "LG K10 LTE Review, Kelebihan dan Kelemahan"

Post a Comment