Kajian, Senarai Harga Telefon Pintar Terkini Malaysia 2021

Merupakan Blog Penyedia Info Kajian telefon Pintar Terkini Xiaomi, Samsung, LG, HTC, iPhone, dan banyak lagi

ASUS ZenFone2 (Kelebihan dan keburukan )

Review Telefon Pintar Terkini kami maklumkan ASUS ZENFONE2. Hello pencari telefon pintar. Sekarang kita akan kajian Asus Zenfone 2 ZE551ML. sebenarnya ia telah dikeluarkan pada Mei 2015. Tetapi saya akan memberitahu anda kelebihan dan kekurangannya. Asus Zenfone 2 ZE551ML ialah Dual sim 4G dengan 5.5 inci phablet. Ia phablet amat baik berbanding dengan sebelumnya. spesifikasi akhir tinggi dan harga yang berpatutan adalah tarikan utama phablet ini. Asus Zenfone 2 harga ZE551ML adalah $ 259,29 selepas diskaun sebanyak 17% ke atas MRP dalam Gearbest.com kedai dalam talian. Untuk pembaca kami ada tambahan $ 15 diskaun. Semasa anda membeli ASUS ZenFone 2 ZE551ML menggunakan ASUSZ2GB kod kupon untuk berjaya diskaun tambahan. Asus Zenfone 2 ZE551ML kuasa dari 64-bit Intel Atom Z3580 2.3GHz pemproses quad-core dengan 2GB RAM dan PowerVR G6430 GPU. Ini adalah GPU yang sama digunakan dalam Apple A7 Soc. Kapasiti penyimpanan dalaman 16GB peranti dan menyokong kad microSD .
aSUS ZENFONE 2
ASUS ZENFONE 2
Satu upgrade lebih besar kepada Asus Zenfone 2 adalah reka bentuk. Kini ia berukuran 152.5 x 77.2 x 10.9 mm dan berat 170 gram. Asus telah mengurangkan bezels untuk mendapatkan skrin untuk nisbah badan 72%. Satu perubahan yang lebih adalah jumlah jumpelang dipindahkan ke belakang butang peranti dan kuasa dipindahkan ke atas. Ia telah melengkung belakang yang berasa baik untuk berpegang tangan.
Asus Zenfone 2 ZE551ML sport 5.5 inci IPS skrin sentuh dengan resolusi skrin 1080 x 1920 piksel yang diterjemahkan kepada 403 ketumpatan ppi pixel. Skrin mempunyai Corning Gorilla Glass 3 protect . Skrin paparan kelihatan bertenaga dan sudut tontonan yang juga baik. Peranti ini berjalan pada Android Lollipop bersama-sama dengan Asus ZenUI.
Kini kita simak mengenai Kelebihan dan Kekurangan ASUS Zenfone 2 ini:

Kelebihan Telefon Pintar Asus Zenfone 2 ZE551ML

  • Prestasi yang baik: Tidak ada lag ketika menggunakan alat ini. Semasa bermain permainan juga tidak ada masalah banyak dilihat.
  • Paparan skrin besar: Asus telah menambah kualiti skrin paparan yang sangat baik. Warna-warna yang melihat sudut yang jelas dan melihat serta kebolehbacaan cahaya matahari yang baik.
  • Membina kualiti Decent: Kualiti membina daripada Asus Zenfone 2 ZE551ML baik dalam segmen tersebut.
  • UI Customisable: The ZenUI semasa dengan Zenmotion seperti ciri-ciri benar-benar berasa inovatif. Ia adalah usaha yang disambut dari Asus.
  • Pengecasan cepat: Dengan teknologi rangsangan master, Asus Zenfone 2 ZE551ML datang dengan ciri pengecasan pantas. Ini kerja-kerja besar.

Keburukan Telefon Pintar Asus Zenfone 2 ZE551ML

  • Tiada 2160p rakaman video: Walaupun mempunyai spesifikasi yang besar, hilang rakaman video 2160p agak mengejutkan kerana terdapat banyak peranti akan datang dengan ini dalam segmen harga ini.
  • Agak besar dan lebar: Walaupun Asus telah cuba untuk mengurangkan bezels untuk membuat peranti kompak, ia masih phablet. Semua tidak akan gembira untuk membawa telefon pintar yang besar itu. Ia juga mempunyai berat 170 gram yang sedikit berat untuk telefon pintar.
  • Prestasi purata kamera: Kedua-dua sekolah rendah serta depan kamera menghadap mempunyai banyak ciri-ciri. Tetapi secara keseluruhan, prestasi kamera tidak begitu besar berbanding dengan pesaing.
  • Speaker lemah: Penceramah terbina daripada peranti ini tidak besar.
  • konvensyen penamaan mengelirukan: Asus Zenfone 2 mempunyai banyak varian. Ia adalah amat sukar ingat konvensyen penamaan varian. 

Spesifikasi Asus Zenfone 2 ZE551ML 

  • Android 5.0 Lollipop di luar kotak dengan Asus ZenUI.
  • 5.5 inci kapasiti IPS skrin sentuh dengan resolusi 1080p dan 403 ppi kepadatan dan Gorilla Glass 3 Protect. 
  • Intel Atom Z3560 chipset dengan pemproses quad-core 1.8GHz, PowerVR G6430 GPU dengan 2GB RAM. 16GB penyimpanan dan slot microSD. 
  • Dual-SIM, keupayaan dwi siap sedia. LTE Cat.4, NFC, Bluetooth; GPS dengan A-GPS, GLONASS. 
  • Wi-Fi 802.11 a / b / g / n / ac, Wi-Fi Direct, Wi-Fi hotspot; microUSB 2.0 port, MHL, pihak USB. 
  • Kamera utama 13MP dengan dwi-nada LED flash, 1080p @ 30fps rakaman video; kamera hadapan 5MP dengan lensa sudut lebar. bateri 3,000 mah dengan ciri pengecasan pantas.
Demikian semua Kelebihan dan Kekurangan Asus Zenfone 2 ZE551ML. terus tinggal di sini, saya akan memaklumkan kepada anda dengan orang lain Kelebihan dan Kekurangan telefon pintar. dan terima kasih kerana melawat laman web ini.
Check Review Smartphone in English Here

Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "ASUS ZenFone2 (Kelebihan dan keburukan )"

Post a Comment